Naše třídy
Ježečci
Učitelé: Valentová Hana
Friedrichová Romana
Asistent: Kubíčková Michaela
Věk: 2-5 let
Specifický symbol: 102
Myšičky
Učitelé: Vondrušková Petra
Miklasová Sylva
Asistent: Paludová Petra
Věk: 2-5 let
Specifický symbol: 101
Zajíčci
Asistent: Vondráčková Eva
Specifický symbol: 103
Žabičky
Učitelé: Úlehlová Marie
Mlčochová Martina
Asistent: Láholová Martina
Specifický symbol: 104
Smíšené třídy
Informace o smíšených – heterogenních třídách
Jsou to třídy, ve kterých jsou zařazeny děti různého věku (tj. 3 – 7 let).
Koncepce RVP PV (rámcový vzdělávací program předškolního vzdělávání) umožňuje vzdělávat společně v jedné třídě děti bez ohledu na jejich rozdílné schopnosti a učební předpoklady.
Zájem o věkově smíšené skupiny souvisí s reformou celého vzdělávacího systému.
Věkově smíšená skupina výrazněji probouzí v dětech potřebu něčeho dosáhnout, ukázat mladším, že něco umím, a tudíž dokázat i sám sobě, že to umím. Vznikají pestré vztahy – jednou je dítě ten, kdo někoho učí, jindy ten, kdo se od někoho učí. Taková skupina tak lépe uspokojuje základní sociální potřeby.
Věkově mladší děti ( 3 – 4 let) se snaží zvládat sebeobslužné činnosti podle vzoru staršího kamaráda, seznamují se s prostředím, ostatními dětmi a dospělými, učí se komunikovat a snaží si hrát a dělit se o hračky.
Věkově střední děti (4 – 5 let) by už měly zvládat sebeobslužné činnosti. Učí se tvořit hru, komunikovat s ostatními dětmi, řešit konflikty a rozvíjet se v dalších oblastech dle svých možností a schopností.
Předškolní děti (5 – 6 let) se během celého dne učí rozvíjet své schopnosti, vědomosti a dovednosti z nabídky činností. Mezi sebou se snaží domlouvat a dělat kompromisy. Snaží se pomáhat mladším dětem, empaticky se chovat k druhým, mít pochopení, ale vážit si také sám sebe a svých životních postojů. Během poledního klidu, kdy mladší děti odpočívají na lehátkách, předškolní děti, po kratším odpočinku, individuálně pracují s učitelkou (příprava na vstup do ZŠ).
Další výhody heterogenních tříd
sourozenci mají možnost být spolu, snažíme se respektovat kamarádské vztahy
nově přicházející děti si lépe zvykají, snadněji se začleňují do kolektivu
děti se učí nápodobou a dochází k vzájemnému ovlivňování her starších a mladších (nastává přirozený rozvoj spontánních aktivit)
děti zastávají různé sociální role
přirozeně se rozvíjí tolerance, spolupráce, sebevědomí, zodpovědnost za druhé
starší děti přenášejí pravidla na mladší a kontrolují jejich dodržování
předání poznatků a zkušeností staršími dětmi je přirozenější a jednodušší (děti k sobě mají mentálně blíž)
zvýšení sebevědomí a odpovědnosti starších dětí ve vztahu k mladším (starší děti si uvědomují svoji vyspělost)
vytvářejí se základy přátelství a celkově příznivé atmosféry ve třídě
Každá třída má vytvořena tzv. pravidla třídy. Děti se tak mohou spokojeně všestranně rozvíjet dle svých schopností, prosociálně se chovat, pomáhat si, být ohleduplní k druhým a vyzkoušet si roli mladšího a později staršího kamaráda (i když takovou roli v rodině nemají).
Ze strany pedagoga dochází k rozvoji produktivní stránky a stává se více flexibilní. S dětmi se pracuje víc individuálně než v homogenních třídách, což spočívá v tom, že pokud je ve třídě 10 předškoláků nebo 25 předškoláků, je to velký rozdíl. Při práci s předškoláky lze sledovat podrobně každého z nich, zaměřovat se a vracet se k tomu, co jim nejde, ti šikovní jdou dál. Mladší děti se učí toleranci, respektují práci předškoláků, volí si klidnější hry, předškoláci se učí soustředění na práci, i když jsou ve třídě i menší děti.
Samozřejmě v takto uspořádané třídě může docházet i k negativním jevům jako je např. přetěžování nebo naopak nevytížení dětí. Pedagog může pokládat vysoké dítě za starší a opačně. Mladší děti si mohou zvyknout na pomoc a podporu od starších dětí a počítají s ní až nad míru. Na druhé straně starší děti mohou mladší odstrkovat či utlačovat. Zejména mladší děti více devastují hračky a občas se jim podaří starší sourozence nebo kamarády vydírat.
Věkově heterogenní třídy znamenají pro pedagogy větší nároky zejména v případě, kdy se jedná o organizované aktivity. Pedagog je povinen děti pečlivěji pozorovat. Pedagog by se měl vyhýbat „zastaralým uznávaným“ metodám. Nevýhodou smíšených tříd jsou tedy větší nároky na učitele, který musí připravit různorodější prostředí a učební materiál ve větším rozsahu, a dále pak v dodržování školské legislativy a plnění očekávaných výstupů.
Věříme, že práce pedagogů v naší mateřské škole bude v dalších letech opět jen a jen přínosem pro vaše dítě a že mu předškolní vzdělávání přinese maximální všestranný rozvoj.
Přejeme si, aby vaše dítě do školky chodilo rádo, s nadšením a aby se zda cítilo spokojené a šťastné.
Spolupráce s vámi (rodiči) je pro nás důležitou součástí naší každodenní práce a věříme, že vzájemná důvěra a pochopení bude přispívat k celkovému prospěchu vašeho dítěte.
Platba školkovného
- Platba školkovného probíhá bezhotovostně a to na bankovní účet – 123 – 2153990227 / 0100
- Specifický symbol je pro každou třídu unikátní: Myšičky: 101 – Ježečci: 102 – Zajíčci: 103 – Žabičky: 104
- Variabilní symbol – rodné číslo dítěte (bez lomítka)
Platba musí proběhnout dle školního řádu MŠ Hanušovice do 15. dne stávajícího měsíce.
Od září do června daného školního roku je platba 240 Kč / měsíc
Při docházce dítěte v měsících červenec a srpen je školné 160 Kč /měsíc
*Celková částka školkovného se odvíjí od vybrané délky docházky
Povinné předškolní vzdělávání od 5. roku dítěte (pokud v daném školním roce dovrší dítě 6ti let) až do začátku plnění povinné školní docházky (§ 123 odst.2 ŠZ) je bezplatné.
Pokud budete žádat o zproštění platby z důvodu pobírání dávek v hmotné nouzi nebo ze zdravotních důvodů dítěte, tak je nutné do 15. dne v daném měsíci doložit potvrzení o této skutečnosti společně s vyplněnou žádostí k určitému měsíci.
Co by dítě mělo zvládnout
Vaše dítě by mělo zvládat všechny následující činnosti před nástupem do školky.
Vydržet bez maminky či tatínka v cizím prostředí. Postupně trénujte v rodině, později mezi známými. Při odchodu se rozlučte a ujistěte dítě, že se vrátíte. Rozloučení by se nemělo protahovat. Pokud dítě bude plakat, buďte přívětiví, ale rozhodní.
Obléknout se a svléknout, obout a vyzout – alespoň částečně, učitelky pomohou.
Samostatně jíst lžící. Nechejte dítě jíst samostatně, i když sní méně. A zkuste zařadit k svačince kousek chleba, děti si s ním často ve školce neumějí poradit.
Pít z hrnečku – používejte běžný hrníček.
Umýt si ruce, utřít se do ručníku.
Používat záchod. Naučte děti stáhnout si tepláčky a spodní prádlo a zase ji obléci. V MŠ nelze, aby dítě mělo pleny, ani na spaní.
Vysmrkat se. Mějte na určitém místě papírové kapesníčky, aby se dítě naučilo samostatně smrkat a nečekalo, až mu někdo utře nos.
Bezpečně chodit po schodech. Naučte je pod dozorem správnou chůzi po schodech, především dolů.
Chodit na procházku. Nejezděte všude autem.
Uklidit po sobě hračky. Každý den můžete trénovat formou hry.
Zvyšujte sebedůvěru dítěte. Ujistěte dítě, že to zvládne a že mu věříte. Dítě musí mít k mateřské škole kladný vztah, z toho důvodu nikdy mateřskou školou nestrašíme.
Vyhněte se negativním popisům jako „počkej, tam tě naučí poslouchat, tam se s tebou mazlit nebudou“….apod.
Čím víc toho Vaše děti budou umět, tím to pro něj bude jednodušší.
Kontakty
Pro obecné informace, sjednání schůzek apod. použijte prosím email. Pro odhlášení dítěte nejlépe mobilní aplikaci Školka v mobilu.
MŠ Hanušovice
Hlavní 313
78833 Hanušovice
ms.hanusovice@seznam.cz
702 177 943
Hlavní školkový telefon
(použijte prioritně)
732 201 076
Bc. Magdalena Pazderová - vedoucí učitelka
Informace, sjednávání schůzek apod.
Výhradní práva na veškeré materiály na webu mshanusovice.cz jsou majetkem provozovatele. Všechna práva vyhrazena. Žádná část tohoto webu, není-li uvedeno jinak, v celku ani v části nesmí být kopírována nebo jinak reprodukována bez výslovné souhlasu provozovatele. Veškeré zobrazené fotografie a obrazové materiály jsou chráněny autorským zákonem, svolení s použitím fotografií a obrazových materiálů webu může udělit výhradně majitel webu mshanusovice.cz a to pouze písemnou formou. Tyto webové stránky používají soubory cookies | © 2023