Vše začalo tím, že na jedné vycházce, děti objevily velké mraveniště. Zaujala je práce mravenečků, kteří vypadali jako že si jen tak zvesela pobíhají celý den.
Ve školce si děti, na úvod tohoto tématu, poslechly veršovanou pohádku „Polámal se mraveneček“ a píseň „Já jsem Ferda Mravenec“. Po celý týden měly děti ve třídě přichystáno spoustu zajímavých činností, které jim život mravenců ještě více přiblížily. Zahrály si hru „Cesta ke královně“ na koberci s kostkou. Postavily si „mraveniště“, kde samozřejmě vládla mravenčí královna. Procvičily si jemnou motoriku, fantazii a vzájemnou spolupráci při tvoření 3D obrázků mravenců z různých materiálů. Proběhly si pomocí magnetů mravenčím labyrintem. Prohlížely si knihy i encyklopedie o životě mravenců a zjistily tak kolik má třeba mravenec nohou, čím se živí a jaký je jejich užitek. Na videu děti shlédly průřez mraveništěm a jakou mají mravenci sílu, když jsou tak malincí. Dozvěděly se, že každý jedinec v mraveništi má nějakou funkci a hlavně, že si všichni pomáhají jako jedna velká rodina.
Hetmánková -uč.